Fotolista

| Postat i: Allmänt, FOTO - Natur, Jag
4
Systemkamera eller kompaktkamera? systemkamera

Vad har du för kamera? Nikon D3100 & Canon EOS 1100d

Fotar du med Raw eller JPEG? JPEG

I vilka lägen fotar du? jag fotar oftast i "auto-utan blixt fjong" men med manuell fokus, eller P.
 
Vad är roligast att fotografera? Natur & närbilder

Hur många objektiv har du? Två till min Nikon, 50mm & 18-200mm och till min Canon har jag också 2, ett 18-55mm & ett 18-300mm
 
Föredrar du fasta eller zoom objektiv? Beror på vad jag ska fota ju, men fasta.
 
Har du tappat bort något objektivlock? Nope faktiskt inte
 
Vad blir ditt nästa inköp? Just nu är jag rätt nöjd, så vet inte riktigt.
 
Hur redigerar du en bild? Beror på vad detär för bild, oftast på med en massa kontrast och färger, eller matta ner skyggorna eller ja kan inte riktigt säga en.
 
Vilket format sparar du i? JPEG
 
Har du varit på något fotouppdrag? Ja det har jag, har fotat min systers förra fotbollslag några gånger. Och fotat estet-musikerna i skolans konserter och så.
 
Har kameran något namn? Jupp min Nikon heter Theo
 
Vad har du för photoshop? Photoshop CS5
 
 
Har du sålt bilder? Nope det har jag inte.
 
Vad blir ditt nästa fotouppdrag? Jag vet inte riktigt, förmodligen något med musikerna igen.
 
Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder? Nej har aldrig hänt, de bara frågar om de kan få bilder jag fotat på dem och sånt.
 
Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf? Asså jag vet inte, jag vet inte vad som är en "bra fotograf" men jag försöker alltid tänka på ljus, vinkel och bakgrund. Men kan ju inte säga att jag blir nöjd med alla mina bilder direkt.
Hittills till Fotolista


OLIVIA

Intressant!

sv: hihi tack :D
kramis♡


URL: http://olivialice.se
B R O W N S U G A R

Tycker du tar väldigt fina bilder :)


URL: http://www.brownsugar.blogg.se
annalovisa

håller med ovanstående kommentar, helt sjukt vad fina bilder!


URL: http://adaunfeldt.blogg.se
Ida - foto & häst

så fina bilder! älskar den sista! :D


URL: http://prinsesc.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: